6 secrete ale copiilor care se imbolnavesc rar

Exista copii care nu stiu ce inseamna sa fie bolnavi si care au o sanatate imbatabila. Nu poti sa nu te intrebi oare ce fac parintii lor ca sa ii tina atat de puternici in fata germenilor si microbilor, care pe copilul tau l-au doborat de nenumarate ori si l-au tintuit la pat o perioada destul de lunga de timp. Exista cateva secrete legate de ingrijirea si cresterea copilului, care-l pot ajuta sa isi formeze o sanatate de fier, devenind un scut imbatabil impotriva bolilor.

Alaptarea
Daca ai un nou-nascut sau un bebelus, atunci nu ezita nicio clipa sa il alaptezi, daca poti face acest lucru.

Alaptarea este unul dintre cei mai importanti pasi catre dezvoltarea unui organism puternic si rezistent in fata bolilor. S-a dovedit ca micutii care sunt alaptati se imbolnavesc mai putin decat cei care au fost hraniti cu formule de lapte.

Laptele matern procura micutului anticorpi unici, pe care laptele praf nu ii poate copia si contine. Acestia au rolul de a intari sistemul imunitar si de a proteja sanatatea copilului si cand e bebelus, si la varsta adulta.
Igiena stricta
Una dintre cele mai simple si la indemana metode de a tine virusurile si bacteriile la distanta de organismul copilului este o igiena stricta si corecta.

Este crucial pentru sanatatea copilului sa il inveti de mic cand si cum sa se spele corect pe maini, sa nu le bage niciodata in gurita sau sa puna manuta la ochi, sa spele fructele si legumele pe care le mananca si sa nu bea sau sa manance dupa alti copii.
Rutina de somn constanta
Somnul este unul dintre cei mai de pret aliati ai sanatatii copilului tau. Chiar daca nu pare sa aiba legatura cu protejarea organismului de boli, somnul contribuie la intarirea sistemului imunitar si tine bolile la distanta.

Asigura-te ca micutul tau doarme suficient pentru varsta lui si ca are un somn linistit si odihnitor. Si calitatea somnului conteaza, nu doar cantitatea.

Miscarea fizica (sportul)
Un copil activ este un copil puternic si sanatos. Potrivit specialistilor, miscarea fizica moderata, dar zilnica, ajuta la reducerea cu pana la 30% a riscului de afectiuni precum raceala si gripa sau a altor afectiuni care apar pe fondul unei imunitati scazute.

Incurajeaza copilul sa se joace activ, si nu pe calculator sau stand toata ziua pe canapea, si sa iubeasca sa petreaca timp in natura, miscandu-se in voie, plimbandu-se cu rolele sau bicicleta sau jucand fotbal ori volei. Nu trebuie sa urmeze neaparat cursurile unui sport pentru a fi activ si sanatos. Orice forma de miscare fizica este binevenita pentru sanatatea lui.
Dieta echilibrata, bogata in vitamine si minerale
Si alimentatia micutului joaca un rol esential in fortifierea imunitatii si in apararea de boli si afectiuni de sezon.

Pe langa miscare fizica, respectarea regulilor de igiena sau un program de somn echilibrat, dieta pe care o are micutul il poate ajuta sa fie puternic in fata bolilor sau, dimpotriva, sa-i afecteze sistemul imunitar, care lasa garda jos si ramane “descoperit” in fata virusurilor si bacteriilor.

Este crucial ca meniul zilnic al copilului sa cuprinda intotdeauna fructe si legume proaspete. Cu cat sunt mai colorate, cu atat au mai multe substante nutritive esentiale pentru sanatatea micutului.

Alimentele bogate in vitamina C (citrice, capsuni, legume verzi etc.), dar si cele cu vitamina D (peste, cereale integrale sau lapte fortificat) ori iaurturile, care contin culturi active esentiale pentru sistemul digestiv, sunt cele mai recomandate pentru a mentine copilul sanatos si puternic in fata bolilor.
Vaccinul antigripal
Raceala si gripa sunt unele dintre afectiunile care afecteaza cel mai adesea copilul, in special in sezoanele reci.

Administrarea sezoniera a vaccinului antigripal reprezinta o alta metoda extrem de eficienta de a tine la distanta virusurile gripale si de a ajuta copilul sa treaca prin sezoanele reci fara nicio imbolnavire in fisa medicala.
sursa copilul.ro

This entry was posted in sanatate. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>